An outstanding all-round service for the customer
As a predominantly nationally active family business with 75 employees, we have been a reliable supplier to the timber industry and timber trade for more than 117 years. Our customer proximity and our good service are highly valued by our customers. We want to remain at the forefront in the future: with top quality and outstanding service.
We are therefore looking for a
Commercial project manager with a focus on sales and controlling (m/f/d)
Location: 74429 Sulzbach-Laufen
For you: a varied challenge
durch...
- Ihre vorbereitenden Maßnahmen für den Rundholzeinkauf
- Ihre Vertriebs-Unterstützung im Schnittholzverkauf
- Ihre Pflege von Verkaufsbüchern
- Ihre Controlling-Unterstützung bei BWA-Zahlen (betriebswirtschaftlichen Auswertungen)
- Ihre Unterstützung der Geschäftsleitung bei administrativen und organisatorischen Angelegenheiten, inklusive Ihrer selbständigen Steuerung der Wiedervorlage
- Ihre gewissenhafte Erledigung des allgemeinen Schriftverkehrs
- Ihre Terminplanung, Koordination von Meetings und Events sowie Ihre Büro- und Reiseorganisation
For us: the perfect reinforcement
wenn...
- Sie über eine kaufmännische Ausbildung oder ein betriebswirtschaftliches Studium verfügen
- Sie idealerweise Vertriebserfahrung haben
- Sie idealerweise Erfahrung mit betriebswirtschaftlichen Auswertungen (BWA) sowie weiteren Unternehmenskennzahlen haben
- Sie unternehmerisch denken und über eine gute Zahlenaffinität verfügen
- Sie Freude am Umgang mit Zahlen haben, beispielsweise um Reportings und Kalkulationen zu erstellen
- Sie versiert sind im Umgang mit den gängigen MS-Office-Programmen, insbesondere Excel, Word und Outlook
- Sie sich durch eine sehr pragmatische und zielorientierte Arbeitsweise auszeichnen und auch in stressigen Situationen jederzeit den Überblick behalten
- Sie sehr gute organisatorische Fähigkeiten haben und strukturiert arbeiten
- Sie seriös auftreten und sich diskret verhalten
- Sie loyal sind und ein langfristiges Interesse an Ihrer Rolle als „Kaufmännischer Projektmanager“ haben
Benefits
- A varied and challenging range of tasks
- A structured introduction to your new area of responsibility
- A salary commensurate with your experience and the position
- Social benefits such as company VL
- An informal working atmosphere and exciting company events
- Eine abwechslungsreiche Tätigkeit mit ausgezeichneter Zukunfts-Perspektive

Since the very beginning of Hirschbach's history in Sulzbach-Laufen, we have focused on quality, nature conservation, closeness to nature and responsible action. Our guiding principle is a family environment with a passion for innovation and a focus on the future.
To this end, we make sure we have modern technical equipment and, in order to keep our promise to protect the environment, we put our biomass power plant into operation in June 2020; this means that we can now supply not only our company but also surrounding households with 100% of bio-electricity.
Apply directly
Hirschbach GmbH
Windmill 2
D-74429 Sulzbach-Laufen
Phone +49 (0) 7976/98 60-0
Fax +49 (0) 7976/9860-60
E-Mail: info@hirschbach.de
Hirschbach GmbH serves various customer groups and is an important supplier for:
KVH industry | glulam industry | prefabricated house industry | classic timber wholesale | packaging industry | pulp industry | wood-based materials industry | pellet industry | biomass cogeneration plants
An outstanding all-round service for the customer
As a predominantly nationally active family business with 75 employees, we have been a reliable supplier to the timber industry and timber trade for more than 116 years. Our customer proximity and our good service are highly valued by our customers. We want to remain at the forefront in the future: with top quality and outstanding service.
We are therefore looking for a
Commercial project manager with a focus on sales and controlling (m/f/d)
Location: 74429 Sulzbach-Laufen
For you: a varied challenge
durch...
- Ihre vorbereitenden Maßnahmen für den Rundholzeinkauf
- Ihre Vertriebs-Unterstützung im Schnittholzverkauf
- Ihre Pflege von Verkaufsbüchern
- Ihre Controlling-Unterstützung bei BWA-Zahlen (betriebswirtschaftlichen Auswertungen)
- Ihre Unterstützung der Geschäftsleitung bei administrativen und organisatorischen Angelegenheiten, inklusive Ihrer selbständigen Steuerung der Wiedervorlage
- Ihre gewissenhafte Erledigung des allgemeinen Schriftverkehrs
- Ihre Terminplanung, Koordination von Meetings und Events sowie Ihre Büro- und Reiseorganisation
For us: the perfect reinforcement
wenn...
- Sie über eine kaufmännische Ausbildung oder ein betriebswirtschaftliches Studium verfügen
- Sie idealerweise Vertriebserfahrung haben
- Sie idealerweise Erfahrung mit betriebswirtschaftlichen Auswertungen (BWA) sowie weiteren Unternehmenskennzahlen haben
- Sie unternehmerisch denken und über eine gute Zahlenaffinität verfügen
- Sie Freude am Umgang mit Zahlen haben, beispielsweise um Reportings und Kalkulationen zu erstellen
- Sie versiert sind im Umgang mit den gängigen MS-Office-Programmen, insbesondere Excel, Word und Outlook
- Sie sich durch eine sehr pragmatische und zielorientierte Arbeitsweise auszeichnen und auch in stressigen Situationen jederzeit den Überblick behalten
- Sie sehr gute organisatorische Fähigkeiten haben und strukturiert arbeiten
- Sie seriös auftreten und sich diskret verhalten
- Sie loyal sind und ein langfristiges Interesse an Ihrer Rolle als „Kaufmännischer Projektmanager“ haben
Benefits
- Energy crisis-proof job thanks to own biomass power plant with 100% bio-electricity.
- A modern and pleasant working environment where individuality counts.
- Good pay, Christmas bonus, company pension scheme and special bonuses.
- Individual internal and external training opportunities.
- Career opportunities with a flat hierarchy.
- Close and trusting cooperation with the company and management.
- A comprehensive induction in the team.
- A secure job in a company that is aware of its personal responsibility and social obligations to protect the climate and implements them.
- Responsible / varied tasks.
- Support with your apartment search.

75 employees - a good mix of committed, experienced and young workers.
Since the beginning of Hirschbach's history in Sulzbach-Laufen, we have focused on quality, nature conservation, closeness to nature and responsible timber trading. Our guiding principle is a family environment with a passionate penchant for innovation and a focus on the future.
To this end, we make sure we have modern technical equipment and, in order to keep our environmental protection promise, we put our biomass power plant into operation in June 2020; this means that we can now supply not only our company but also surrounding households with 100% of bio-electricity.
Apply directly
Hirschbach GmbH
Windmill 2
D-74429 Sulzbach-Laufen
Phone +49 (0) 7976/98 60-0
Fax +49 (0) 7976/9860-60
E-Mail: info@hirschbach.de
Hirschbach GmbH serves various customer groups and is an important supplier for:
KVH industry | glulam industry | prefabricated house industry | classic timber wholesale | packaging industry | pulp industry | wood-based materials industry | pellet industry | biomass cogeneration plants